Tevredenheidsenquêtes
Om de drie jaar voeren we een tevredenheidsenquête uit bij onze klanten: werkgevers en sociale dienstverrichters. Met een vragenlijst gaan we na hoe werkgevers en hun vertegenwoordigers de werking van de RSZ beoordelen.
We gaan onder meer na wat werkgevers vinden van:
- onze communicatie,
- het contact met onze medewerkers,
- de ondersteuning die zij van ons krijgen, en
- de werking van onze onlinediensten.
In 2020 organiseerden we een nieuwe tevredenheidsenquête. Over het algemeen blijken klanten matig tevreden te zijn over de RSZ. De algemene tevredenheid krijgt een score van 6,4/10. De RSZ wordt beschouwd als een betrouwbare en geloofwaardige organisatie. De klant is eerder tevreden over de verschillende communicatiekanalen, waarvan de belangrijkste de portaalsite van de sociale zekerheid en de e-Box Enterprise. Zij krijgen een score van respectievelijk 7/10 en 7,2/10. De respondenten zijn eerder tevreden over de verschillende contactkanalen. Het rechtstreeks contact met een contactpersoon krijgt de hoogste tevredenheid van 7,2/10. De andere kanalen scoren iets lager, 6,7 of 6,8/10. De onlinediensten scoren eerder goed tot goed. Dimona krijgt de hoogste score van 7,9/10. Aangifte werken krijgt de laagste score van 7,3/10.
De komende periode willen we verder investeren in de toegankelijkheid van de portaalsite en de leesbaarheid van onze communicaties. We willen ons gebruikersbeheer vereenvoudigen en de snelheid van de telefonische antwoorden verbeteren.